22
Κυρ, Δεκ

ΕΠΑ619: Διαφοροποίηση και Παιδαγωγικές Πρακτικές για Παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρίες

  • Κωδικός / Course Code: ΕΠΑ619
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

    Διαδραστικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, γραπτές εργασίες, τελική εξέταση

  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: €550
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate

Σκοπός Θ.Ε.

Σκοπός της ΘΕ είναι η πρακτική εφαρμογή των θεωριών έτσι ώστε οι φοιτητές/τριες να είναι σε θέση να εφαρμόζουν τις αρχές του Καθολικού Σχεδιασμού για Μάθηση και να διαφοροποιούν τη διδασκαλία καθώς και το υλικό, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες παιδιών που φοιτούν είτε σε ενιαίες τάξεις, είτε σε ειδικό πλαίσιο αν παραστεί ανάγκη. Με αυτό τον τρόπο γίνεται διαφοροποίηση και εφαρμόζονται παιδαγωγικές πρακτικές για παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρίες.

Περιεχόμενο Θ.Ε.

Αντικείμενο της θεματικής ενότητα είναι η ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων για την υιοθέτηση εμπειρικά τεκμηριωμένων διδακτικών μεθόδων, προσαρμογών και αρχών αποτελεσματικού σχεδιασμού διδασκαλίας για να δημιουργηθεί ένα καθολικά προσβάσιμο και αποτελεσματικό περιβάλλον μάθησης. Επεξηγούνται οι βασικές αρχές του Καθολικού Σχεδιασμού για Μάθηση και της διαφοροποίησης σε επίπεδο διδασκαλίας, υλικού και αξιολόγησης για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού μαθησιακού περιβάλλοντος ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της διαφορετικότητας του μαθητικού πληθυσμού. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στο σχεδιασμό και στην υιοθέτηση μεθόδων αξιολόγησης και ανάλυσης δεδομένων για τη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας, αλλά και για την ανάπτυξη ατομικών προγραμμάτων εκπαίδευσης και παρέμβασης για την εξατομικευμένη υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες. Στόχος της θεματικής ενότητας είναι επίσης η ανάπτυξη γνώσεων για το ρόλο της υποστηρικτικής τεχνολογίας και της ενσωμάτωσής της στη μαθησιακή διαδικασία για τη δημιουργία καθολικά προσβάσιμων και αποτελεσματικών κοινοτήτων μάθησης.