22
Κυρ, Δεκ

ΕΠΑ613: Πολιτική και Εκπαίδευση

  • Κωδικός / Course Code: ΕΠΑ613
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

    Διαδραστικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, γραπτές εργασίες, τελική εξέταση

  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό ή χειμερινό)/ Semi-annual (Fall or Spring)
  • Κόστος/ Tuition Fees: €550
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate

Σκοπός Θ.Ε.

Ο σκοπός της παρούσας Θεματικής Ενότητας είναι να προσφέρει μια σειρά από βασικά νοητικά εργαλεία που θα βοηθήσουν στο να κατανοηθούν καλύτερα και πληρέστερα οι νέοι και ποικίλοι σημερινοί μετασχηματισμοί, των οποίων οι επιπτώσεις πλήττουν το εκπαιδευτικό σύστημα.

Περιεχόμενο Θ.Ε.

Προσφέρει μια σειρά από βασικά νοητικά εργαλεία που θα βοηθήσουν στο να κατανοηθούν καλύτερα και πληρέστερα οι νέοι και ποικίλοι σημερινοί μετασχηματισμοί, των οποίων οι επιπτώσεις πλήττουν το εκπαιδευτικό σύστημα. Υπ’ αυτή την έννοια, για παράδειγμα, δεδομένου πως η νεοφιλελεύθερη οικονομία της αγοράς -η οποία συνεπάγεται απελευθέρωση της αγοράς, απεριόριστη πρόσβαση σε καταναλωτικές αγορές, συρρίκνωση και ελαστικά ωράρια εργασίας, ενίσχυση του ανταγωνισμού μεταξύ των διεθνικών εταιριών και αυξανόμενη συγκέντρωση της οικονομικής και πολιτικής δύναμης- σε συνδυασμό με την οικονομική παγκοσμιοποίηση, όχι μόνο απέτυχε στο να παρέχει σε πολλά έθνη ανά τον κόσμο πολιτική σταθερότητα και κοινωνική και οικονομική ισότητα, αλλά αντιθέτως οδήγησε σε ακόμα μεγαλύτερη κοινωνική πόλωση και οικονομική κρίση, η εξέταση της εκπαιδευτικής πολιτικής μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο, θέτει ποικίλα και κρίσιμα ερωτήματα: Ποιες είναι οι συνέπειες της παγκοσμιοποίησης για τη δημόσια και την ιδιωτική εκπαίδευση; Σε ποιο βαθμό η γνώση που διδάσκεται στα σχολεία επηρεάζεται από τις κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές σχέσεις που προκύπτουν μέσα στην παγκόσμια αυτοκρατορία του κεφαλαίου; Για ποιους λόγους θα πρέπει η εκπαίδευση να βοηθήσει στην ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς, αλλά και στην επίλυση των προβλημάτων της ανεργίας και της φτώχιας, τη στιγμή που η ίδια η οικονομία της αγοράς είναι ο βασική αιτία της κοινωνικής και οικονομικής ανισότητας;