22
Κυρ, Δεκ

ΕΠΑ517: Πολιτισμικές Διαφορές, Κοινωνικές Ανισότητες και Διγλωσσία στην Εκπαίδευση

  • Κωδικός / Course Code: ΕΠΑ517
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:

    Διαδραστικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, γραπτές εργασίες, τελική εξέταση

  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
  • Κόστος/ Tuition Fees: €550
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate

Σκοπός Θ.Ε.

Αντικείμενο της ΘΕ είναι η μελέτη του ρόλου που ασκεί η εκπαίδευση στη διαδικασία δημιουργίας, διατήρησης ή/και ενίσχυσης των κοινωνικών και πολιτισμικών ταξινομιών και ανισοτήτων. Aναλυτικότερα, ο τρόπος με τον οποίο η εκπαίδευση χειρίζεται την έννοια της διαφοράς μελετάται σε συνάρτηση με τις έννοιες ταυτότητα/ετερότητα, αντλώντας από τη σχετική προβληματική της κοινωνικής ψυχολογίας. Παράλληλα, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε προσεγγίσεις που εντάσσονται στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης. Βασικό αντικείμενο ανάλυσης είναι οι κοινωνικές και μορφωτικές διαφορές απέναντι στην εκπαίδευση και οι σχολικοί μηχανισμοί μέσω των οποίων οι διαφορές μετατρέπονται σε ανισότητες νομιμοποιώντας διαδικασίες αποκλεισμού. Εξετάζεται η σχέση της πρότυπης ή της επίσημης γλώσσας του σχολικού θεσμού με την κοινωνική ταξινόμηση που την  παρουσιάζει σαν ανώτερη, με σημαντικές επιπτώσεις στην επίδοση μαθητικού πληθυσμού με μητρική μια άλλη γλώσσα ή μια διαλεκτική ποικιλία της εθνικής γλώσσας και παρουσιάζεται η διεθνής βιβλιογραφία για τη διγλωσσία, ιδίως οι σύγχρονες επιστημονικές κατακτήσεις που αναδεικνύουν τη σημασία της μητρικής γλώσσας ως γνωστικού υποβάθρου για την εκμάθηση άλλων γλωσσών ή ποικιλιών καθώς και τη σχέση της γλώσσας με την ταυτότητα.

Περιεχόμενο Θ.Ε.

Αντικείμενο της ΘΕ είναι η μελέτη του ρόλου που ασκεί η εκπαίδευση στη διαδικασία δημιουργίας, διατήρησης ή/και ενίσχυσης των κοινωνικών και πολιτισμικών ταξινομιών και ανισοτήτων. Aναλυτικότερα, ο τρόπος με τον οποίο η εκπαίδευση χειρίζεται την έννοια της διαφοράς μελετάται σε συνάρτηση με τις έννοιες ταυτότητα/ετερότητα, αντλώντας από τη σχετική προβληματική της κοινωνικής ψυχολογίας. Παράλληλα, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε προσεγγίσεις που εντάσσονται στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης. Βασικό αντικείμενο ανάλυσης είναι οι κοινωνικές και μορφωτικές διαφορές απέναντι στην εκπαίδευση και οι σχολικοί μηχανισμοί μέσω των οποίων οι διαφορές μετατρέπονται σε ανισότητες νομιμοποιώντας διαδικασίες αποκλεισμού. Eξετάζεται η σχέση της πρότυπης ή της επίσημης γλώσσας του σχολικού θεσμού με την κοινωνική ταξινόμηση που την  παρουσιάζει σαν ανώτερη, με σημαντικές επιπτώσεις στην επίδοση μαθητικού πληθυσμού με μητρική μια άλλη γλώσσα ή μια διαλεκτική ποικιλία της εθνικής γλώσσας και παρουσιάζεται η διεθνής βιβλιογραφία για τη διγλωσσία, ιδίως οι σύγχρονες επιστημονικές κατακτήσεις που αναδεικνύουν τη σημασία της μητρικής γλώσσας ως γνωστικού υποβάθρου για την εκμάθηση άλλων γλωσσών ή ποικιλιών καθώς και τη σχέση της γλώσσας με την ταυτότητα.