Οι τεχνολογικές προκλήσεις που προέκυψαν από την πανδημία της νόσου COVID-19 δημιούργησαν εμπόδια στην εκπαιδευτική πράξη λόγω της περιορισμένης ψηφιακής ικανότητας των διευθυντών σχολείων σε διάφορα πλαίσια. Το βιβλίο «The Power of Technology in School Leadership during COVID-19», το οποίο συνεπιμελήθηκε ο Δρ Αντώνιος Καφά, Επίκουρος Καθηγητής Εκπαιδευτικής Ηγεσίας και Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Educational Leadership and Policy» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ), και η Δρ. Νίκλεια Ετεοκλέους (Frederick University), κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Springer και εστιάζει στην ικανότητα των διευθυντών σχολείων να χρησιμοποιούν με επιτυχία τις ψηφιακές τεχνολογίες μέσω συγκεκριμένων προσεγγίσεων και τεχνικών.
Ο συλλογικός τόμος, στον οποίο συμμετέχουν με εργασίες τους εγνωσμένου κύρους ακαδημαϊκοί και ερευνητές, πραγματεύεται τις εμπειρίες, την ικανότητα, τις δεξιότητες και τις πρακτικές των διευθυντών σχολείων για την αποτελεσματική χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών. Επίσης, διερευνά πώς η πανδημία COVID-19 επηρέασε τον ρόλο των ηγετών των σχολείων στην καθιέρωση αποτελεσματικών διαδικασιών προς τον εκπαιδευτικό ψηφιακό μετασχηματισμό και παρέχει περαιτέρω γνώσεις ως μέρος της πτυχής ψηφιακής επαγγελματικής ανάπτυξης των διευθυντών σχολείων. Το βιβλίο αντλεί πληροφορίες και γνώσεις από τους θεματικούς τομείς της τεχνολογίας και της σχολικής ηγεσίας στην εκπαιδευτική πράξη και περιλαμβάνει τόσο εννοιολογικές όσο και εμπειρικές πληροφορίες από συγκεντρωτικά και αποκεντρωτικά εκπαιδευτικά συστήματα.
Ο Δρ. Αντώνιος Καφά είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου στην Εκπαιδευτική Ηγεσία και Πολιτική από το ΑΠΚΥ. Τα κύρια ερευνητικά ενδιαφέροντά του ά επικεντρώνονται στην άσκηση επιτυχημένης σχολικής ηγεσίας, στο προσωπικό σύστημα αξιών των διευθυντών σχολείων, στην άσκηση αυθεντικής σχολικής ηγεσίας και πρόσφατα στην ανάπτυξη δεξιοτήτων των διευθυντών σε κρίσεις και περιόδους αβεβαιότητας. Έχει συγγράψει άρθρα σε έγκυρα διεθνή επιστημονικά περιοδικά του χώρου, κεφάλαια σε βιβλία, ενώ έχει συμμετάσχει σε διεθνή και ευρωπαϊκά συνέδρια. Είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κυπριακού Ομίλου Εκπαιδευτικής Διοίκησης, επισκέπτης λέκτορας στην Αστυνομική Ακαδημία Κύπρου, τακτικός κριτής σε πολλά σημαντικά επιστημονικά περιοδικά και μέλος της ερευνητικής ομάδας στο διεθνές πρόγραμμα International Successful School Principalship Project (ISSPP), όπου διεξάγει έρευνα για την Κύπρο. Μετά από εκλογή του, το 2023 ανέλαβε την προεδρία του Δικτύου Εκπαιδευτικής Ηγεσίας (Ν26. Educational Leadership) του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Εκπαιδευτικής Έρευνας (EERA – European Educational Research Association).