#ΜένουμεΣπίτι και παρακολουθούμε διαδικτυακά ενδιαφέρουσες τηλεδιαλέξεις, που διοργανώνει το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Πολιτιστική Πολιτική και Ανάπτυξη» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης. Οι τηλεδιαλέξεις θα μεταδίδονται μέσω της Πλατφόρμας Τηλεκπαίδευσης του ΑΠΚΥ στον σύνδεσμο https://tinyurl.com/vbqxwec
Την Πέμπτη 2 Απριλίου, στις 7.30 μ.μ. ο Δρ. Νίκος Ξανθούλης, συνθέτης, Καλλιτεχνικός Σύμβουλος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, επιστημονικός Συνεργάτης της Ακαδημίας Αθηνών και αντεπιστέλλον μέλος του Αρχαιολογικού Ινστιτούτου της Αμερικής, θα δώσει τηλεδιάλεξη με τίτλο «Πολιτιστική Στρατηγική του Μουσικού Τομέα της Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτισμού (ΔΕΠΑ) Καλαμάτας 1996-2003». Η ΔΕΠΑ Καλαμάτας, από την ίδρυσή της το 1985, υπήρξε για την Ελλάδα πυρήνας πολιτιστικής δημιουργίας και σημαντικός πολιτιστικός οργανισμός όσον αφορά την εκπαιδευτική πολιτική. Μέσα από την παρουσίασή του, ο Δρ. Ξανθούλης στοχεύει να καταγράψει τις σημαντικές στιγμές της επταετούς διευθυντικής του πορείας στη ΔΕΠΑ Καλαμάτας και πώς η πολιτιστική πολιτική –μια σειρά από νίκες και ήττες– σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε.
Περίληψη εισήγησης:
Η Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού Καλαμάτας υπήρξε ένας πρωτοποριακός για την Ελλάδα, πολιτιστικός οργανισμός, ο οποίος ιδρύθηκε το 1985 επί δημαρχίας Σταύρου Μπένου και συνεχίζει να λειτουργεί μέχρι σήμερα με την επωνυμία ΦΑΡΙΣ (από το 2008). Από την πρώτη χρονιά μέχρι και τώρα βρίσκεται στην πρωτοπορία της εκπαιδευτικής πολιτικής αλλά και πυρήνας πολιτιστικής δημιουργίας σε πανελλήνιο αλλά και διεθνές επίπεδο. Από το 1996 έως το 2003 υπηρέτησα ως διευθυντής του Μουσικού Τομέα της ΔΕΠΑΚ προσπαθώντας να συνεχίσω το έργο των προηγούμενων διευθυντών αλλά και να αφήσω για τους μετά από εμένα μια σημαντική παρακαταθήκη τόσο σε εκδηλώσεις όσο και σε θεσμούς που για χρόνια παρέμειναν ενεργοί. Η παρουσίαση στοχεύει στην καταγραφή και επισήμανση των σημαντικών στιγμών στην πορείας των επτά αυτών χρόνων και πώς πολιτιστική πολιτική – μια σειρά από νίκες και ήττες - σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε.