Η σύγχρονη παιδική λογοτεχνία έχει να προσφέρει πλούσιες και εξαιρετικές επιλογές εικονογραφημένων βιβλίων για όλες τις ηλικίες, με ποικίλα θέματα και σε διάφορα κειμενικά είδη και ύφη. Η Ξένια Χατζηιωάννου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Penn State University των ΗΠΑ, φιλοξενείται από το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ) στο πλαίσιο του 3ου Κύκλου Τηλεδιαλέξεων με τίτλο «Γλώσσα, Λογοτεχνία, Γραμματισμοί» που διοργανώνει, και θα δώσει μία δημόσια ομιλία με τίτλο «Σχέσεις πολυτροπικότητας στη σύγχρονη παιδική λογοτεχνία» με στόχο να αναλύσει τις διάφορες σχέσεις πολυτροπικότητας στην παιδική λογοτεχνία.
Η διάλεξη θα λάβει χώρα την Παρασκευή 20 Μαΐου 2022 στις 19:00 και θα μεταδοθεί διαδικτυακά μέσω των εργαλείων τηλεκπαίδευσης του ΑΠΚΥ στον σύνδεσμο https://tinyurl.com/w83nj23j.
Για την εξασφάλιση πιστοποιητικού παρακολούθησης χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση ενδιαφέροντος, εδώ.
Οι ενήλικες συχνά αντιμετωπίζουν την εικονογράφηση της παιδικής λογοτεχνίας ως απλά διακοσμητική και, καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, τα ωθούν να επικεντρώνονται στη γλωσσική πτυχή των κειμένων και ουσιαστικά να αγνοούν την οπτική τους πτυχή καθώς και τις σχέσεις πολυτροπικότητας ανάμεσα στις δύο. Στην ομιλία της, η Ξένια Χατζηιωάννου θα αναλύσει τις διάφορες σχέσεις πολυτροπικότητας ανάμεσα στη γλωσσική και την οπτική πτυχή κειμένων μέσα από παραδείγματα παιδικής λογοτεχνίας και θα εξηγήσει την ανάγκη ενδελεχούς μελέτης αυτών των σχέσεων στο πλαίσιο του γλωσσικού μαθήματος και εκτός αυτού. Στη συνέχεια θα παρουσιάσει παραδείγματα διδακτικών εφαρμογών χρησιμοποιώντας ερευνητικά δεδομένα από τάξεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η Ξένια Χατζηιωάννου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Harrisburg Campus του Penn State University. Πραγματοποίησε τις προπτυχιακές σπουδές της στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο University of Florida. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη διδακτική γλώσσας, στη διδασκαλία παιδιών με αναδυόμενη διγλωσσία και στην παιδική λογοτεχνία. Η έρευνά της έχει εκδοθεί σε διάφορα ακαδημαϊκά περιοδικά και συλλογικούς τόμους και είναι συγγραφέας του βιβλίου Translanguaging for Emergent Bilinguals (με την D. Fu και τον X. Zhou). Είναι αντιπρόεδρος του Children's Literature Assembly του National Council of Teachers of English, τελεί χρέη συνεκδότη του μπλογκ παιδικής λογοτεχνίας the CLA Blog και είναι ιδρυτικό μέλος και συνεργάτιδα του Biography Clearinghouse.
Τα αντικείμενα των τηλεδιαλέξεων «Γλώσσα, Λογοτεχνία, Γραμματισμοί» αντικατοπτρίζουν τους θεωρητικούς προσανατολισμούς του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία», στο οποίο η μελέτη της γλώσσας και της γλωσσικής επιτέλεσης στα κοινωνικά της συγκείμενα τροφοδοτεί και στηρίζει θεωρητικά τη μελέτη πτυχών της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας και της παιδαγωγικής των γραμματισμών καθώς και τη θεωρητικά προσανατολισμένη μελέτη της λογοτεχνίας και των λογοτεχνικών γραμματισμών. Το Πρόγραμμα δέχεται αιτήσεις για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 ως τις 24 Μαΐου 2022.