- Κωδικός / Course Code: ΣΔΜ622
- ECTS: 15
- Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment:
- Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες: 10%
- Γραπτή Εργασία 1: 20%
- Γραπτή Εργασία 2: 20%
- Τελική εξέταση: 50%
- Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (χειμερινό) / Semi-annual (fall)
- Κόστος/ Tuition Fees: 550 ευρώ
- Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
- Αναλυτική πληροφόρηση: SDM622.GR.pdf
Η Θεματική Ενότητα έχει ως στόχο να εξοικειώσει τις/τους φοιτήτριες/-ητές με τις βασικές θεωρίες για τη συμμετοχή στην εκπαίδευση και την κατάρτιση και τις πολιτικές για την προώθηση της συμμετοχής ενηλίκων μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εβδομαδιαίες ενότητες χαρτογραφούν αρχικά τις κύριες θεωρητικές συζητήσεις σχετικά με τα κίνητρα, την πρόσβαση και τα εμπόδια στη συμμετοχή στην εκπαίδευση και την κατάρτιση, αντλώντας κυρίως από κείμενα και συγγραφείς των οποίων το έργο εστιάζει άμεσα στην εκπαίδευση ενηλίκων. Η Θεματική Ενότητα επιχειρεί να προσθέσει έναν κοινωνιολογικό φακό στην ανάλυση της συμμετοχής και της μη-συμμετοχής ενηλίκων μαθητών σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Δίνοντας έμφαση στις διαστάσεις της κοινωνικής τάξης, του φύλου και της φυλής, οι αντίστοιχες εβδομαδιαίες μονάδες επικεντρώνονται σε μια κριτική συζήτηση για τις κοινωνικές ανισότητες, τις έμφυλες ιεραρχίες και τις πολιτικές και πρακτικές αποκλεισμού που διαμορφώνουν την υπάρχουσα δυναμική της συμμετοχής ενηλίκων μαθητών στην εκπαίδευση.
Στη συνέχεια, η Θεματική Ενότητα εξετάζει σε βάθος τα επίπεδα συμμετοχής ενηλίκων σε ευρωπαϊκές και αναπτυσσόμενες χώρες, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ελλάδα και την Κύπρο. Η ανάλυση αυτών των ζητημάτων επικεντρώνεται σε μια κριτική συζήτηση για τις αποκλίσεις στα ποσοστά συμμετοχής των ενηλίκων μεταξύ διαφορετικών εθνικών και περιφερειακών πλαισίων και μια κριτική ανασκόπηση των υφιστάμενων πολιτικών για την ενίσχυση της συμμετοχής των ενηλίκων στην εκπαίδευση και την κατάρτιση στην Ευρώπη και πέραν αυτής.
Μέχρι το τέλος της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτήτριες/-ητές θα έχουν αναπτύξει γνώση και κατανόηση της πρόσβασης στην εκπαίδευση ενηλίκων σαν ένα πεδίο θεωρητικής και πολιτικής αντιπαράθεσης. Οι φοιτήτριες/-ητές θα μπορούν, επίσης, να χρησιμοποιήσουν αυτές τις θεωρητικές γνώσεις για την ανάλυση και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πολιτικών με βάση το πόσο επιτυχώς προωθούν τη συμμετοχή ενηλίκων μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα.