21
Σαβ, Δεκ

ΠΠΑ522: Πολιτιστική Επικοινωνία

  • Κωδικός / Course Code: ΠΠΑ522
  • ECTS: 15
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: 2 γραπτές εργασίες (15% η κάθε μια), Εβδομαδιαίες Διαδραστικές Δραστηριότητες (10%) και Τελική Εξέταση (60%)
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 675 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Μεταπτυχιακό/ Postgraduate
  • Αναλυτική πληροφόρηση: PPA522gr_11.2023.pdf

Η Θεματική Ενότητα ΠΠΑ522, «Πολιτιστική Επικοινωνία», έχει ως αντικείμενό της την επικοινωνία των πολιτιστικών οργανισμών και, συγκεκριμένα, το μάρκετιγκ των τεχνών, δηλαδή τον τομέα των εργαλείων ανάλυσης, έρευνας και σχεδιασμού της επικοινωνιακής στρατηγικής ενός πολιτιστικού οργανισμού.

Εξετάζει το σύγχρονο τοπίο της πολιτιστικής κατανάλωσης, τους παράγοντες διαμόρφωσης των πολιτιστικών συνηθειών και προτιμήσεων του κοινού, καθώς και τους τρόπους μεθοδικής διάγνωσης των τελευταίων μέσω της έρευνας κοινού. Μελετά διαφορετικές προσεγγίσεις, τεχνικές και εργαλεία στρατηγικής επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών, καθώς και τους τρόπους αξιοποίησης των μέσων επικοινωνίας, με ιδιαίτερη έμφαση στα ψηφιακά / διαδικτυακά μέσα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έμφαση δίνεται, επίσης, στη μεθοδολογία τμηματοποίησης κοινού, με αναφορές στα συστήματα ACORN και MOSAIC και εξετάζονται ορισμένες βασικές κατηγορίες πολιτιστικών οργανισμών προκειμένου να μελετηθούν διεξοδικά οι επικοινωνιακές τους ιδιαιτερότητες.

Η Θεματική Ενότητα εστιάζει συγκεκριμένα:

  • Στα εργαλεία ανάλυσης, έρευνας και σχεδιασμού της επικοινωνιακής στρατηγικής ενός πολιτιστικού οργανισμού.
  • Στην ανάλυση και κατανόηση των βασικών εννοιών του πολιτιστικού μάρκετινγκ ή μάρκετινγκ των τεχνών.
  • Στην ανάλυση και κατανόηση του σύγχρονου τοπίου πολιτιστικής κατανάλωσης.
  • Στην κατανόηση παλαιότερων και σύγχρονων επικοινωνιακών θεωριών.
  • Στην εξέταση των τεχνικών και εργαλείων της στρατηγικής επικοινωνίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Στους τρόπους αξιοποίησης των μέσων επικοινωνίας, με ιδιαίτερη έμφαση στα ψηφιακά / διαδικτυακά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Στη μεθοδολογία τμηματοποίησης κοινού, με αναφορές στα συστήματα ACORN και MOSAIC.
  • Στο μάρκετινγκ διαφορετικών κατηγοριών πολιτιστικών οργανισμών (μουσεία, οργανισμοί παραστατικών τεχνών, πινακοθήκες, δημιουργικές επιχειρήσεις).