21
Πεμ, Νοε

ΠΔΕ451: Πολιτική της Επιχείρησης

  • Κωδικός / Course Code: ΠΔΕ451
  • ECTS: 10
  • Τρόποι Αξιολόγησης / Assessment: Διαδραστικές δραστηριότητες: 10% 2 εργασίες: 30% Τελική εξέταση: 60%
  • Διάρκεια Φοίτησης/ Length of Study: Εξαμηνιαία (εαρινό)/ Semi-annual (spring)
  • Κόστος/ Tuition Fees: 350 ευρώ
  • Επίπεδο Σπουδών/ Level: Προπτυχιακό/ Undergraduate
  • Προαπαιτούμενα/ Prerequisites: ΠΔΕ101, ΠΔΕ202, ΠΔΕ351, ΠΔΕ352

Στόχος της Θεματικής Ενότητας "ΠΔΕ451 – Πολιτική της Επιχείρησης" είναι να βοηθήσει τον φοιτητή να αντιληφθεί την έννοια της στρατηγικής της επιχείρησης σ’ ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η Θεματική Ενότητα πραγματεύεται το περιβάλλον της επιχείρησης, το οποίο διακρίνεται σε εσωτερικό και εξωτερικό. Η αξιολόγηση του εσωτερικού περιβάλλοντος αποσκοπεί στην ανάλυση των δυνατών σημείων και των αδυναμιών της επιχείρησης (π.χ. πόροι, ικανότητες).

Η αξιολόγηση του εξωτερικού περιβάλλοντος στοχεύει α) στη διερεύνηση των συνθηκών του ευρύτερου μακρο-περιβάλλοντος (μοντέλο PEST-DG/ PESTEL), και β) στην αξιολόγηση του ανταγωνισμού του επιχειρηματικού τομέα/κλάδου, όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία (μοντέλο PORTER). H σύνδεση του εσωτερικού με το εξωτερικό περιβάλλον πραγματοποιείται με τη μέθοδο της SWOT ανάλυσης. Η ΘΕ εξετάζει επίσης τις γενικές ανταγωνιστικές στρατηγικές, δηλαδή εκείνες που εφαρμόζονται σε μια επιχειρηματική μονάδα (business level). Οι εν λόγω στρατηγικές αφορούν κυρίως στη μείωση του κόστους (ηγεσία κόστους) ή τη διαφοροποίηση προϊόντος. Αφορούν είτε το σύνολο της αγοράς, ή εστιάζουν σ’ ένα τμήμα αυτής (στρατηγικές εστίασης).

Επιπλέον η παρούσα Θεματική Ενότητα ερευνά την ανάπτυξη διεθνών στρατηγικών. Η ΘΕ δίνει επίσης έμφαση στις μορφές που επιλέγονται για να εφαρμοστεί μια στρατηγική. Οι μέθοδοι/ μορφές για την επίτευξη μιας στρατηγικής είναι βασικά τρεις:

  • Εσωτερική ανάπτυξη (νέα ίδρυση)
  • Εξωτερική ανάπτυξη (εξαγορές & συγχωνεύσεις –Σ&Ε-)
  • Συνεργασίες (στρατηγικές συμμαχίες, εξωτερική ανάθεση –outsourcing)

Οι Σ&Ε εξετάζονται ως ένα εργαλείο ανάπτυξης και αναδιάρθρωσης της επιχείρησης στις ξένες αγορές. Επιπρόσθετα, εταιρείες επιλέγουν να σχηματίσουν στρατηγικές συμμαχίες και συνεταιρισμούς/συνεργασίες, ώστε να συμπληρώσουν τις δικές τους στρατηγικές κινήσεις και να ενδυναμώσουν την ανταγωνιστικότητά τους σε εγχώριες και διεθνείς αγορές.

Η Θεματική Ενότητα ολοκληρώνεται με την διερεύνηση των στρατηγικών διαφοροποιημένων εταιρικών δραστηριοτήτων, οι οποίες αναφέρονται στο σύνολο του επιχειρηματικού ομίλου (corporate level). Εδώ η ανάλυση επικεντρώνεται πρώτιστα στη διάκριση συσχετισμένης και μη συσχετισμένης στρατηγικής.

Με αυτόν τον τρόπο η Θεματική Ενότητα παρέχει στους φοιτητές μια σφαιρική εικόνα των στρατηγικών και πολιτικών μιας επιχείρησης.