Το ερευνητικό έργο «PLAY: Play, Learn, fight back AnxietY» έθεσε στο επίκεντρό του την αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών (εικονική πραγματικότητα, παιγνιοποίηση) για την αντιμετώπιση του άγχους που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία των φοιτητών στην ανώτατη εκπαίδευση. Ύστερα από δύο δημιουργικά έτη (1/10/2019 – 30/9/2021), το έργο, στο οποίο συμμετείχε το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) με ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και επικεφαλής ερευνητή τον Δρα Θανάση Χατζηλάκο, ολοκληρώθηκε με επιτυχία.
Κύριος στόχος του έργου PLAY ήταν η ανάπτυξη ενός τρισδιάστατου εικονικού κόσμου, στον οποίο οι φοιτητές μπορούν να συμμετέχουν ανώνυμα σε δραστηριότητες που θα τους βοηθήσουν να προετοιμαστούν καλύτερα για την ακαδημαϊκή πλευρά της πανεπιστημιακής ζωής, όπως για παράδειγμα να συνεργαστούν με τους καθηγητές και τους συμφοιτητές τους, να μελετήσουν, να δώσουν εξετάσεις και να ολοκληρώσουν με επιτυχία τις σπουδές τους, με στόχο να αντιμετωπιστεί το άγχος που επηρεάζει άμεσα και την ψυχολογία τους. Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του έργου, οι ερευνητές δημιούργησαν δέκα (10) εικονικά σενάρια για να βοηθήσουν τους φοιτητές να παίξουν (Play), να μάθουν (Learn) και να καταπολεμήσουν το άγχος (AnxietY) που οφείλεται στις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις, στα οποία οι παίκτες μπορούν είτε να παίξουν είτε να λάβουν μέρος σε ανώνυμη συμβουλευτική συνάντηση μέσω avatar.
Το έργο PLAY χρηματοδοτήθηκε από το Πρόγραμμα Erasmus+ (δράση: Στρατηγικές Συμπράξεις) και είχε συντονιστή το Πανεπιστήμιο Πατρών. Στην κοινοπραξία υλοποίησής του συμμετείχαν ως εταίροι, πέραν του ΑΠΚΥ, η εταιρεία OptionsNet στην Πάτρα, το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Παιδικής Εκπαίδευσης και Ψυχολογίας (ICEP Europe) στην Ιρλανδία και το Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο ISMAI στην Πορτογαλία. Το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, με φοιτητές διαφορετικούς από τους συνήθεις (εργαζόμενους, οικογενειάρχες, με μέση ηλικία τα 35+ έτη, συχνά σε κρίσιμη προσπάθεια ανέλιξης ή στροφής στην καριέρα τους) αξιοποιεί τα ερευνητικά αποτελέσματα για την υποστήριξη και προς ωφέλεια των φοιτητών του.
Περισσότερες πληροφορίες για το έργο είναι διαθέσιμες στον ιστοχώρο του: https://play2fightanxiety.eu/.