Το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Educational Leadership and Policy» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ) και ο Κυπριακός Όμιλος Εκπαιδευτικής Διοίκησης (ΚΟΕΔ) διοργανώνουν την Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2023 δημόσια διάλεξη με τίτλο «Σχολική επιτυχία των παιδιών, σχολική αποτελεσματικότητα και συνεργασία σχολείου-οικογένειας: Ο ρόλος των ηγετών της εκπαίδευσης». Ομιλητής είναι ο Δρ Λοΐζος Συμεού, Καθηγητής Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης και Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου.
Η υβριδική εκδήλωση θα αρχίσει στις 18:30 μ.μ. και είναι ανοικτή σε εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας, ακαδημαϊκούς, ερευνητές, τεχνοκράτες και στο ευρύ κοινό.
Για διά ζώσης συμμετοχή, ο χώρος διεξαγωγής είναι το κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου στα Λατσιά (Λεωφόρος Γιάννου Κρανιδιώτη 33, 2220 Λατσιά, Λευκωσία), ενώ για διαδικτυακή παρακολούθηση κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να συνδεθεί ελεύθερα στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης του ΑΠΚΥ στον σύνδεσμο https://bit.ly/3qc8lTL
Περίληψη εισήγησης: Ο ρόλος των επίσημων εκπαιδευτικών αρχών για την υιοθέτηση κουλτούρας και καθιέρωση συνεργασίας των σχολικών μονάδων και των οικογενειών των μαθητών/ριών τους είναι καταλυτικός. Στην περίπτωση, όμως, εκπαιδευτικών συστημάτων όπως το κυπριακό, όπου η σχετική πολιτική εμφανίζεται στο περιθώριο της εκπαιδευτικής ατζέντας και χωρίς διακριτή στοχοθεσία και προσδοκίες, την ευθύνη για τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας θα χρειαστεί να αναλάβει η ίδια η σχολική μονάδα. Αυτό θα μπορούσε να τίθεται ως θέμα προς συζήτηση, εάν και μόνο οι ίδιες οι σχολικές μονάδες αναγνωρίζουν ότι οι σχέσεις που διατηρούν με τις οικογένειες των μαθητών/ριών τους, αποτελούν καθοριστικές συνιστώσες της ποιότητας της εκπαίδευσης που παρέχουν. Στην εισήγηση αυτή ο Καθηγητής Συμεού θα επιχειρηματολογήσει, αρχικά, ότι η ενεργός συνεργασία σχολικής μονάδας-οικογένειας αποτελεί (στη βάση πολλών διεθνών ερευνητικών ευρημάτων) σημαντικό δείκτη αποτελεσματικότητας της σχολικής μονάδας και, στη συνέχεια, θα προτείνει εισηγήσεις για την υιοθέτηση τοπικών αλλαγών και παιδαγωγικών πρακτικών, μέσα από τις οποίες θα μπορούσε να επιτευχθεί η αλλαγή και η επανοικοδόμηση των σχετικών αντιλήψεων και προσδοκιών, τόσο του σχολείου όσο και της οικογένειας, που να λαμβάνουν υπόψη τις άμεσες ανάγκες και προτεραιότητες των δύο πλευρών. Οι εισηγήσεις κατατίθενται αναδεικνύοντας τη σημασία της πρωτοβουλίας του/της ίδιου/ας του/της εκπαιδευτικού και ιδιαίτερα των ηγετών της σχολικής μονάδας, οι οποίοι/ες και καλούνται να αναλάβουν έναν ιδιαίτερα απαιτητικό ρόλο που προϋποθέτει τόσο τον σχεδιασμό και την οργάνωση σχετικών τοπικών αλλαγών και παρεμβάσεων, όσο και τη διευκόλυνση και την ενθάρρυνση των υπόλοιπων εταίρων της συνεργασίας, και ιδιαίτερα των οικογενειών των μαθητών/ριών.
Ο Καθηγητής Λοΐζος Συμεού πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο University of Sydney και στο University του Cambridge, από όπου και έλαβε το διδακτορικό του με χρηματοδότηση από το Overseas Research Scholarship Award Scheme του Ηνωμένου Βασιλείου. Είναι Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου, ενώ διετέλεσε στο ίδιο Πανεπιστήμιο πρώτος Πρόεδρος του Τμήματος Επιστημών της Αγωγής, Κοσμήτορας της Σχολής Τεχνών και Επιστημών της Αγωγής και πρώτος Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Οι περιοχές ερευνητικού ενδιαφέροντός του περιλαμβάνουν ευρύτερα θέματα Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης και εστιάζουν στη διερεύνηση μέσα από ποιοτικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις του πώς το πολιτισμικό και κοινωνικό κεφάλαιο των παιδιών συνδέονται με τη σχολική επιτυχία. Έχει πληθώρα δημοσιεύσεων και οι ερευνητικές του δραστηριότητες έχουν χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς και εθνικούς οργανισμούς.
Πιστοποιητικό παρακολούθησης θα αποσταλεί στους/ις συμμετέχοντες/ουσες που θα συμπληρώσουν τα στοιχεία τους, μέσω του συνδέσμου που θα κοινοποιηθεί κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.