22
Κυρ, Δεκ

Σύγχρονες Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στο Σχολείο: Ανανεωτικές προτάσεις – καινοτόμες εφαρμογές (Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ)

Οι παραδοσιακές «σχολικές γιορτές» δεν μπορούν πια να ανταποκριθούν στις σημερινές ανάγκες των σχολείων και της κοινωνίας, γι’ αυτό και έχουν αντικατασταθεί με άλλες, ευρύτερου πολιτιστικού περιεχομένου, που οργανώνονται σε επετειακές ή μη ημερομηνίες. Για την παιδαγωγικά έγκυρη και αισθητικά άρτια πραγματοποίησή τους όμως απαιτείται συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και όσων εμπλέκονται στη διοργάνωσή τους, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να μην υπολείπεται των προσδοκιών, αλλά και των ζητουμένων της εκπαίδευσης. Το θέμα «Σύγχρονες Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στο Σχολείο: Ανανεωτικές προτάσεις – καινοτόμες εφαρμογές» πραγματεύεται ανοιχτή τηλεδιάλεξη, η οποία διοργανώνεται στο πλαίσιο του 4ου κύκλου ανοικτών τηλεδιαλέξεων με γενικό τίτλο «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ» του Μεταπτυχιακού προγράμματος «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Ομιλήτρια στην εκδήλωση, που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 3 Απρίλιου 2023, είναι η Δρ Αλεξία Παπακώστα, μέλος του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η ομιλία θα αρχίσει στις 19:00 και θα μεταδοθεί μέσω των εργαλείων τηλεκπαίδευσης του ΑΠΚΥ στον σύνδεσμο https://bit.ly/3BqTB7B

Σήμερα, με δεδομένα τα νέα Προγράμματα Σπουδών και την αναγνώριση της αξιοποίησης των τεχνών και της πολυτροπικότητας στην εκπαίδευση, οι σχολικοί εορτασμοί επαναπροσδιορίζονται ιδεολογικά και αισθητικά κι ενσωματώνονται λειτουργικά στη σχολική ζωή, καθώς αποτελούν άριστες ευκαιρίες ολόπλευρης καλλιέργειας των μαθητών/τριών. Στόχος της τηλεδιάλεξης είναι να αναδειχθούν πολιτιστικές δράσεις που στέκονται κριτικά στην τυποποιημένη σχολική γιορτή μηχανιστικού τύπου, καθώς υιοθετούν την καινοτομία και την πρωτοτυπία, δείχνοντας εμπιστοσύνη στους μαθητές, με την εκχώρηση σε αυτούς σημαντικού μέρους της ευθύνης για την οργάνωση, ανάπτυξη και παρουσίασή τους. Οι ανανεωτικές αυτές προτάσεις, προσανατολίζονται σε μια διευρυμένη οπτική και συνείδηση, που διαφυλάσσει την ταυτότητα, αποδέχεται την ετερότητα, ενισχύει το οικείο, κατανοεί το αλλότριο και εξαπλώνεται από το εθνικό στο διεθνές κι από το τοπικό στο πανανθρώπινο. Βασικός τους στόχος είναι, να εφοδιάσουν τους μαθητές με κρίσιμης σημασίας διανοητικές, ηθικές και συναισθηματικές δεξιότητες, οι οποίες συμβάλλουν στη συγκρότηση κριτικής αντίληψης και ιστορικής συνείδησης, σκεπτόμενων δημοκρατικών πολιτών, που αναγνωρίζουν την ταυτότητά τους και κατανοούν την ετερότητα στον σύγχρονο κόσμο.

H Δρ Αλεξία Παπακώστα ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ (ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ) στην ειδίκευση «Παιδική Λογοτεχνία» με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. Με συνέχιση της υποτροφίας της εκπόνησε Διδακτορική Διατριβή με θέμα «Κώδικες επικοινωνίας στο Θέατρο για κοινό ανηλίκων θεατών». Από το 2019 είναι μέλος του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ) του ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ. Υπηρέτησε συνολικά 28 έτη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και κατείχε για δύο πενταετίες -διαδοχικά-  θέση Υπευθύνου Πολιτιστικών Θεμάτων και θέση Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων. Υπήρξε εισηγήτρια σε Προγράμματα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών και Εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (Θεατρολόγων- Ηθοποιών) καθώς και σε Προγράμματα Θεατρικής Παιδείας σε   Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Έχει  διοργανώσει επιμορφώσεις,  σεμινάρια  για τις Τέχνες και τον Πολιτισμό στο Σχολείο καθώς και παρουσιάσεις καινοτόμων δράσεων και καλών πρακτικών  με μεγάλη συμμετοχή εκπαιδευτικών. Έχει επίσης πραγματοποιήσει ως  εμψυχώτρια   εργαστήρια θεάτρου με αποδέκτες εκπαιδευτικούς, μαθητές και ενήλικες. Συνεργάστηκε με Δήμους, Συλλόγους, ΔΗΠΕΘΕ, Κέντρα Θεάτρου και Δημοτικές Βιβλιοθήκες στην υλοποίηση θεατρικών παραστάσεων και άλλων πολιτιστικών εκδηλώσεων.  Συμμετείχε σε διεθνή  Συνέδρια Λογοτεχνίας και Θεάτρου, εργασίες της έχουν δημοσιευθεί σε συλλογικούς τόμους και επιστημονικά περιοδικά, διετέλεσε επιστημονικός συνεργάτης σε Ευρωπαϊκά Ερευνητικά Προγράμματα, Προγράμματα του ΥΠΠΟΑ και Προγράμματα του ΕΚΠΑ.  Υπήρξε μέλος Επιστημονικής Επιτροπής του Υπουργείου Παιδείας αξιολόγησης Εκπαιδευτικών Έργων. Με υποτροφία της Πράξης «Υποστήριξη Νέων Ερευνητών» συμμετείχε το έτος 2019-2020 σε Ερευνητικό  Πρόγραμμα με θέμα τη «Θεατρική μνήμη μαθητών Ε΄ Δημοτικού». Το έτος 2020-2021 συνεργάστηκε με το ΙΕΠ ως εκπονήτρια στην «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών», στη  δημιουργία «Εκπαιδευτικού Υλικού» και στην «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών» στο αντικείμενο της Θεατρικής Αγωγής.  Αποτελεί ενεργό μέλος του επιστημονικού δυναμικού του Εργαστηρίου Τέχνης και Λόγου του ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ.  Συμμετείχε ως  εκπαιδεύτρια  στο επτάμηνο  εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα «Θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές στη διδακτική της ανάγνωσης» που διεξήχθη μέσω του ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου (2020-2021) ενώ από  το 2019 συμμετέχει ως εκπαιδεύτρια στο εξ αποστάσεως Πρόγραμμα του ΕΚΠΑ «Θέατρο και Εκπαίδευση - Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στο Σχολείο». Από τον Οκτώβριο του 2020 διδάσκει στο προπτυχιακό πρόγραμμα του  ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ το μάθημα  «Θέατρο και Πολιτισμός: Πολιτιστικές εκδηλώσεις στο σχολείο».  Κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος διδάσκει στο  Πρόγραμμα «Κοινωνικές Επιστήμες και Ανθρωπιστικές Σπουδές στην Εκπαίδευση» του ΕΚΠΑ και συμμετέχει στο ερευνητικό έργο HORIZON 2020 με τίτλο «Values across Space and Time» (VAST) και στο έργο με τίτλο «Διδακτικός Μετασχηματισμός και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Υλικού και Σχεδιασμός Διαθεματικών και Βιωματικών Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων» που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο της πράξης «Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – “Άυλος Πόρος”».


Καταχωρήστε την εκδήλωση στο ημερολόγιό σας

Apple Google Office 365 Outlook Outlook.com Yahoo


Η θεματολογία του 4ου Κύκλου της Σειράς «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ», περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, συζητήσεις με σύγχρονους Έλληνες θεατρικούς συγγραφείς, εισηγήσεις για το λαϊκό θέατρο της αναγεννησιακής Ιταλίας, την performance και τη σύγχρονη παράταση, έργα-ορόσημα μεγάλων θεατρικών συγγραφέων, σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες για το θέατρο στην εκπαίδευση και το ψηφιακό δράμα.