21
Πεμ, Νοε

Χώρος και performance: η περίπτωση των site-specific performances (Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ)

Το θέμα «Χώρος και performance: η περίπτωση των site-specific performances» πραγματεύεται τηλεδιάλεξη που φιλοξενεί ο 4ος κύκλος ανοικτών τηλεδιαλέξεων με γενικό τίτλο «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ», τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2023. Ομιλήτρια στην εκδήλωση είναι η Δρ. Ελένη Γκίνη, Διδάσκουσα στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ) που διοργανώνει τη Σειρά Διαλέξεων.

Η διαδικτυακή ομιλία θα αρχίσει στις 19:00 και θα μεταδοθεί μέσω των εργαλείων τηλεκπαίδευσης του ΑΠΚΥ στον σύνδεσμο https://bit.ly/3BqTB7B

Στη διάλεξή της η ομιλήτρια θα προσεγγίσει το τρίπτυχο χώρος – χρόνος –  σώμα προκειμένου να φωτίσει τη λειτουργία του Άλλου, ως performer αλλά και ως παραλήπτη-θεατή. Θα αναφερθεί στις έννοιες της σωματικότητας και της υλικότητας, ακολουθώντας την οπτική της Fischer–Lichte, και θα δώσει παραδείγματα τοπο-ειδικών επιτελέσεων (site-specific performances), οι οποίες ξεφεύγουν από τα στεγανά της συμβατικής σκηνής. Σ’ αυτές, οι performers σηματοδοτούν εκ νέου το χώρο, φέρουν ένα πρωτότυπο καλλιτεχνικό παράγωγο και επισημαίνουν πως κάθε performance συνιστά την τελική μορφοποίηση μιας ιδέας που αποτελεί έργο συνόλου μεταξύ δρώντων θεατών και performers.

Η Ελένη Γκίνη είναι αριστούχος Διδάκτωρ του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). Διδάσκει επί σειρά ετών στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Θεατρικές Σπουδές» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου Ιστορία-Δραματολογία (2013-2015) και Θεωρία του Θεάτρου (2015-σήμερα), ενώ έχει διδάξει στο Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ, στο Τμήμα Φιλολογίας και Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και στην Ανώτερη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Έχει συνεργαστεί ως σύμβουλος δραματολόγος σε κλασικά και σύγχρονα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας. Μεταφράζει από τα γαλλικά και τα ισπανικά θέατρο, πεζογραφία και ποίηση. Συμμετέχει με εισηγήσεις σε διεθνή επιστημονικά συμπόσια, ενώ αρθρογραφεί και διατελεί επιμελήτρια σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά για την κριτική και τη θεωρία του θεάτρου. Η Δρ Γκίνη είναι ιδρυτικό μέλος του Κέντρου Σημειολογίας του Θεάτρου, μέλος της Επιστημονικής Συντακτικής Επιτροπής του περ. «Θεατρογραφίες», μέλος της Ελληνικής Σημειωτικής Εταιρείας και μέλος του Θεατρικού Οργανισμού Persona. Έχει συγγράψει τη μονογραφία με τίτλο: «Αρχαιόθεμοι μονόλογοι του 21ου αιώνα. Σημεία κα διακείμενα» (2022, εκδ. Δωδώνη).


Καταχωρήστε την εκδήλωση στο ημερολόγιό σας

Apple Google Office 365 Outlook Outlook.com Yahoo


Η θεματολογία του 4ου Κύκλου της Σειράς «Το Θέατρο της Δευτέρας στο ΑΠΚΥ», περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, συζητήσεις με σύγχρονους Έλληνες θεατρικούς συγγραφείς, εισηγήσεις για το λαϊκό θέατρο της αναγεννησιακής Ιταλίας, την performance και τη σύγχρονη παράταση, έργα-ορόσημα μεγάλων θεατρικών συγγραφέων, σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες για το θέατρο στην εκπαίδευση και το ψηφιακό δράμα.