Στην αρχαιότητα, οι μύθοι ήταν συνυφασμένοι με την έννοια του διδακτισμού. Η ψυχαγωγία και η γοητεία που αποπνέουν και η ισορροπία μεταξύ αντίληψης και επιστημονικής νόησης, ώθησαν παιδικούς συγγραφείς στη σύγχρονη παρουσίασή τους και στη διασκευή μυθολογικών κειμένων στην νεοελληνική παιδική λογοτεχνία. Τα στοιχεία αυτά πραγματεύεται στην τηλεδιάλεξη με τίτλο «Τραγικοί μύθοι στη Νεοελληνική Παιδική Λογοτεχνία» η Ρόζη Αγγελάκη, μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Την τηλεδιάλεξη, ανοιχτή σε κάθε ενδιαφερόμενο, διοργανώνει το Προπτυχιακό Πρόγραμμα «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου την Τετάρτη, 29 Απριλίου 2020 στις 19:00 με ζωντανή διαδικτυακή μετάδοση μέσω των εργαλείων τηλεκπαίδευσης του Πανεπιστημίου στον σύνδεσμο https://tinyurl.com/y8y4wskw.
Η Δρ. Αγγελάκη θα αναφερθεί στη γοητεία και στον διδακτικό χαρακτήρα των μυθολογικών κειμένων και στη σύγχρονη διασκευή τους με τη χρήση παραδειγμάτων όπου το μυθικό υπόβαθρο εμπλουτίστηκε ή ανατράπηκε, όπως για παράδειγμα στα έργα της Λίτσας Ψαραύτη Ηρακλής (Άγκυρα, 2005), Τάλως, ο χάλκινος γίγαντας της Κρήτης (Πατάκης, 2006) και Κασσάνδρα, η πριγκίπισσα της Τροίας (Πατάκης, 2009). Στην παρουσίασή της θα εξεταστούν η ισορροπία της μυθολογίας μεταξύ ιστορίας και φαντασίας και ο σύνδεσμός της με τη λογοτεχνία, οι έννοιες διασκευή και διακειμενικότητα, η πορεία από τον μύθο στον άνθρωπο με βάση την αρχαιοελληνική κοσμοαντίληψη, αλλά και ο τρόπος που προβάλλεται η διάσταση του μύθου ως στάση των ανθρώπων απέναντι σε θεμελιώδη ζητήματα σήμερα, με αποτέλεσμα η μυθολογία να αναδεικνύεται ως πολιτισμική παρακαταθήκη και ουσιαστικό μέρος της ελληνικής πολιτισμικής παράδοσης.
Η Ρόζη Αγγελάκη, μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.), έλαβε το διδακτορικό της από το Α.Π.Θ. στη Διδακτική της Ιστορίας, ως υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών. Έχει εργασθεί ως ερευνήτρια στο Κέντρο Βυζαντινών Ερευνών, την Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, το Α.Π.Θ. και σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Αρθρογραφεί και συμμετέχει σε επιστημονικές ημερίδες, συνέδρια και επιμορφωτικά προγράμματα που έχουν ως θεματική τους τις τουρκικές και οθωμανικές σπουδές (ασχολήθηκε με τη μετάφραση οθωμανικών καταστίχων), τη Σχολική/Προφορική/Δημόσια Ιστορία και τη Διδακτική της, τη Δημόσια Αρχαιολογία, τη Μουσειοπαιδαγωγική, τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, τη Διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και την Παιδική Λογοτεχνία.