«Κοινωνικά Στερεότυπα και Διαφήμιση 1950-1960: Η περίπτωση των Η.Π.Α. και της Ανατολικής Γερμανίας» είναι ο τίτλος της ανοικτής στο ευρύ κοινό τηλεδιάλεξης με τον Δρ Γιάννη Τσούμα, Ιστορικό Τέχνης και Design, που διοργανώνει το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Πολιτιστική Πολιτική και Ανάπτυξη» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ), τη Δευτέρα 6 Απριλίου στις 19:30.
#ΜένουμεΣπίτι και συγχρονιζόμαστε μέσω των εργαλείων Τηλεκπαίδευσης του ΑΠΚΥ στον σύνδεσμο https://eu.bbcollab.com/guest/3cb7c3a99d91463daafeff9ca2b8f198, που θα μας φέρει σε επαφή με το δίπολο των κοινωνικών στερεότυπων και της διαφήμισης στις Η.Π.Α. και στην Ανατολική Γερμανία. Όπως θα αναλύσει στην τηλεδιάλεξή του ο Δρ. Τσούμας, η εξέλιξη της διαφήμισης στα Μέσα ενημέρωσης στις Η.Π.Α. και ειδικότερα τα ανδρικά και γυναικεία στερεότυπα που αναδύθηκαν, διαμόρφωσαν τον αμερικάνικο κοινωνικό ιστό και αποτέλεσαν σημεία αναφοράς στον μεταπολεμικό δυτικό κόσμο. Στον ανατολικό, όμως, κόσμο και ειδικότερα στην Ανατολική Γερμανία, η έλλειψη ανταγωνιστικής διαφήμισης και η διαφορετική κοινωνική θέση των δύο φύλων, ειδικά των γυναικών, αποδείχθηκαν το αντίπαλο κοινωνικό και πολιτιστικό δέος της εποχής της κατανάλωσης.
Ο Δρ. Γιάννης Τσούμας είναι διδάσκων στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα «Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό» στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και στο Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Το 2019 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Cambridge Scholars Publishing η μελέτη του με τίτλο «Women in Greek advertisements in the 1960s, Japan and the West: mutual influences. Seven Essays (1540-1960)». Προηγούμενες μονογραφίες του είναι: «Η Ιστορία των διακοσμητικών τεχνών και της αρχιτεκτονικής στην Ευρώπη και τις Η.Π.Α. (1760-1914)» (2005) και «Η εμφάνιση της κουλτούρας των πλαστικών προϊόντων στην Ελλάδα (1950-1970)» (2007), αμφότερες από τις εκδόσεις Ίων.